Zwangerschapsyoga

Een goede conditie van zowel lichaam als geest, vormt de beste voorbereiding op de bevalling en de tijd erna. Met zwangerschapsyoga vergroot je je fysieke en mentale kracht, vertrouwen en intuïtie. 

Je ontspant je lichaam en geest en leert houdingen, bewegingen en transities die je tijdens de zwangerschap en de bevalling kunt inzetten. 

We werken op een zachte manier aan het vergroten van je uithoudingsvermogen door dynamisch te bewegen. We versterken rug- en beenspieren, maken schouder- en nekspieren los, en creëren ruimte in de heupen en het bekkengebied. Meer soepelheid en zachtheid in het lichaam draagt bij aan een fijne zwangerschap. De houdingen en oefeningen die we doen zijn veilig en kunnen helpen bekkenklachten te voorkomen en / of te verminderen.  

Bewustwording van je adem en bewust leren loslaten van spierspanning is een belangrijk onderdeel tijdens de lessen. Je leert je adem kennen en optimaal gebruiken, zodat je rustig en ruim gaat ademen. Dat werkt ontspannend, geeft meer energie en vertrouwen tijdens je bevalling. 

Tijdens de lessen ontvang je praktische tips, ademhalingstechnieken en oefeningen voor de bevalling. Het is een moment voor jezelf met je groeiende baby waar je ook andere mama’s-to-be ontmoet!

  • Je kunt vanaf 16 weken zwangerschap tot vlak voor je bevalling zwangerschapsyogalessen volgen. 
  • Je hoeft geen ervaring met yoga te hebben.
  • Maximaal 6 deelneemsters per les. Het kan voorkomen dat je even moeten wachten voordat je kan starten. Meld je daarom op tijd aan!

 

Ervaringen van deelneemsters: 

Ivon: “Liesbeth zorgt voor zowel ontspanning als inspanning tijdens de zwangerschapsyoga. Diverse ademhalingstechnieken die je tijdens alle fases van de zwangerschap nodig hebt worden geoefend en krijg je ook op papier mee. Daarnaast geeft ze veel oefeningen en houdingen voor als je klachten hebt tijdens de zwangerschap. Tot slot is het gewoon heel fijn om even een moment in de week te hebben dat je bewust met je baby bezig bent, zonder afleiding van andere zaken. Kortom: een echte aanrader! “

Laura: “De vriendelijke en rustige houding van Liesbeth, en de persoonlijke aandacht die ik zowel tijdens de lessen als in het mailcontact ervaar, geven me een welkom, veilig en ontspannen gevoel. Aan het begin van de les wordt altijd gevraagd hoe iedereen er bij zit en of er bepaalde klachten zijn. De yogales kan hierop worden aangepast en je ontvangt persoonlijke tips. Ik raad de zwangerschapsyogalessen bij Liesbeth dan ook bij anderen aan! “

Ik heb de lessen heel erg prettig ervaren. Er is altijd ruimte voor vragen en er wordt iedere les vooraf gevraagd of er speciale wensen zijn of dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Verder vind ik de uitleg van Liesbeth goed, de oefeningen worden duidelijk uitgelegd en we worden goed begeleid in de oefeningen.
Ook krijgen we veel tips en nuttige informatie over ademhalingstechnieken, de juiste houdingen en hoe we thuis oefeningen kunnen doen.

Ik vind de zwangerschapsyoga van Liesbeth een aanrader voor iedere zwangere vrouw.

Lieve groet,

Anja


Aangeraden door verloskundigen!